Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Tuesday 29 June 2010

Belanda 2 Slovakia 1,Belanda Mara Ke Suku Akhir

DURBAN - Aksi bertenaga Arjen Robben yang kembali menyertai kesebelasan utama, membantu Belanda menang 2-1 ke atas Slovakia semalam, untuk mara ke saingan suku akhir Piala Dunia.

Pemain sayap itu yang beraksi buat kali pertama pada kejohanan di sini, setelah lama berehat akibat kecederaan urat pelipat lutut, melakukan gerakan solo untuk meletakkan Belanda di depan pada minit ke-18.

Wesley Sneijder melengkapkan kemenangan Oranje enam minit sebelum perlawanan tamat.

Slovakia yang menyingkir penyandang juara, Itali dengan mencatat kemenangan mengejut 3-2, memperoleh gol sagu hati melalui sepakan penalti Robert Vittek pada masa kecederaan.

"Ia hari yang sangat bermakna. Jika anda berada pada saingan Piala Dunia, ia sudah tentu seronok. Kami tidak mempamerkan permainan terbaik hari ini, tetapi apa yang penting kami ke suku akhir.

"Secara peribadi, ini adalah pengalaman yang menarik apabila dapat kembali berada di atas padang, mulai dari minit pertama sehingga tamat perlawanan.

''Sudah tentu mengujakan apabila anda dapat lakukannya pada perlawanan pertama sehingga seterusnya," kata Robben.

Sementara itu, jurulatih Slovakia, Vladimir Weiss berkata, Robben yang tidak beraksi pada dua perlawanan awal kerana kecederaan, berjaya memberikan sentuhan yang berbeza buat pasukannya.

"Kami telah bersiap-sedia sejak tiga hari lalu semata-mata untuk menyekat Robben, namun dia memang sangat pintar.

"Dia tahu apa yang dia lakukan. Sebaik melihat dia berada dalam kesebelasan utama, saya tahu dia akan beraksi dengan baik," katanya.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]