Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Monday 21 June 2010

"Singkirkan 'Pemberontak' ",Hitzfeld.

Ottmar Hitzfeld : Jurulatih Switzerland
PORT ELIZABETH: Jurulatih veteran Switzerland, Ottmar Hitzfeld berkata pegawai bola sepak Perancis hanya memiliki satu pilihan untuk menamatkan krisis dalam pasukan kebangsaan negara itu dengan 'menyingkirkan pemberontak'.

Kempen Perancis menghadapi Piala Dunia semakin di penghujung apabila pemain enggan berlatih sebagai memprotes tindakan penyingkiran penyerang antarabangsa, Nicolas Anelka selepas mengkritik hebat jurulatih, Raymond Domenech.

Hitzfeld, salah seorang daripada tiga jurulatih yang memenangi kejuaraan Liga Juara-Juara Eropah sebanyak tiga kali dengan kelab yang berlainan berkata, ia berkaitan bagaimana seseorang jurulatih itu membuat keputusan apabila berdepan dengan masalah yang sama.

“Jika berlaku kepada saya, saya akan berkata kepada mereka "Selamat Tinggal"," katanya.

Bagimanapun jurulatih dari Jerman berusia 61 tahun itu berkata, perkara yang sedang dihadapi Domenech tidak pernah dihadapinya setakat ini.

“Seseorang jurulatih dan pemain mesti satu hati, kalau tidak ucapkan selamat tinggal," katanya.

Bekas jurulatih Borussia Dortmund dan Bayern Munich itu sebelum ini melaungkan bahawa Switzerland bakal menjadi pasukan pemusnah selepas mengejutkan Sepanyol 1-0 dan akan bertemu Chile hari ini untuk mengesahkan tempat ke pusingan kalah mati 16 pasukan.
“Pasukan saya mempunyai karekter yang kuat. Kami mempunyai ramai pemain muda tetapi mereka berpengalaman.

Sementara itu, jurulatih Sepanyol, Vicente Del Bosque, yang pernah menyingkirkan Anelka ketika bermain di Real Madrid, berkata sebarang kontroversi adalah sesuatu yang amat malang buat sukan bola sepak.

“Apabila pemain memberontak terhadap jurulatih, saya tidak percaya ia baik utnuk sukan bola sepak," katanya.

“Antara kami, pemain dan jurulatih, kami adalah satu keluarga dan kami mesti turun dengan prestasi terbaik di setiap perlawanan," katanya.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]