Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Tuesday 22 June 2010

Minta Perlindungan Untuk Sani Kaita


Sani Kaita : Pemain Nigeria

JOHANNESBURG - Pasukan Nigeria meminta kerajaannya menyediakan kawalan keselamatan kepada Sani Kaita selepas pemain itu menerima 1,000 ancaman bunuh.

Kaita menjadi mangsa kemarahan peminat Nigeria selepas dilayangkan kad merah ketika pasukannya kalah 1-2 kepada Greece.

Jurucakap pasukan, Idah Peterside berkata, Kaita telah menerima ancaman bunuh melalui e-mel dari Nigeria sejak dia dibuang padang kerana menendang pemain Greece, Vassilis Torosidis pada minit ke-33.

"Kami berharap kerajaan mengambil serius berhubung ancaman bunuh ini," kata Peterside.

Menurutnya, Menteri Sukan Nigeria, Ibrahim Bio yang tinggal bersama skuad negara itu di hotel di Afrika Selatan juga sudah dimaklumkan mengenai ancaman tersebut.

"Saya yakin mereka akan melakukan sesuatu. Ibrahim telah memberi jaminan bahawa tindakan akan diambil ke atas peminat pelampau ini," jelas Peterside.

Sementara itu, jurucakap polis Afrika Selatan, Vishnu Naidoo berkata, semua pasukan di Piala Dunia menerima perlindungan secukupnya dan dia tidak menerima sebarang laporan berlaku ancaman ke atas pemain Nigeria.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]