Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Monday 14 June 2010

England Seri Angkara Green

RUSTENBURG, Afrika Selatan – England menerima tamparan hebat pada aksi pembukaan Piala Dunia apabila dipaksa seri 1-1 dengan Amerika Syarikat di Stadium Royal Bafokeng, awal pagi tadi.

Segala-galanya berpunca daripada kesilapan penjaga gol mereka, Robert Green yang gagal menangkap kemas sepakan lemah Clint Dempsey pada ke-40.

Terdahulu, ketua pasukan England, Steven Gerrard meletakkan skuad Fabio Capello mendahului pada minit keempat, selepas menerima hantaran cantik Emile Heskey.

Selepas menyambut hantaran Frank Lampard, Heskey bijak melakukan hantaran tepat kepada Gerrard, yang ketika itu berlari ke kawasan gol Amerika, sebelum tenang melepaskan percubaan yang menewaskan penjaga gol, Tim Howard

Dempsey menguji penjaga gol England, Robert Green buat kali pertama melalui tandukan pada minit ketujuh, selepas menerima bola lintang Steve Cherundolo, namun percubaannya mudah dinafikan oleh penjaga gol West Ham itu.

Bola lintang daripada penyerang Amerika, Landon Donovan hampir memberikan gol penyamaan buat skuad Uncle Sam, namun Jozy Altidore yang menyambut hantaran tersebut, gagal menanduk tepat ke arah pintu gol England pada minit ke-18.

Pemain sayap England, James Milner menjadi mangsa kad kuning pertama pada perlawanan tersebut selepas mengkasari Cherundolo.

Milner digantikan oleh Shaun Wright-Phillips pada minit ke-30.

Ketika England leka mengatur serangan, mereka dikejutkan dengan gol penyamaan Dempsey pada minit ke-40, ekoran kesilapan Green yang gagal menangkap kemas percubaan tepat pemain Fulham itu.

Tersentak dengan jaringan itu, England cuba bangkit mencari gol pendahuluan melalui gerakan solo Glen Johnson pada minit ke-42, yang menggelecek dua pertahanan lawan, tetapi Howard ternyata lebih bersedia menangkap kemas percubaannya.

England terus memberikan ancaman pada separuh masa kedua melalui gerakan solo Heskey pada minit ke-52, namun percubaannya tepat ke dakapan Howard, walaupun berada di dalam situasi satu lawan satu.

Altidore hampir mengejutkan skuad Three Lions apabila bijak melepasi kawalan Jamie Carragher dari sebelah kiri pada minit ke-63, sebelum melepaskan rembatan kencang.
Sumber : Berita RTM = Sorakan 1Malaysia 1Dunia

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]