Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Saturday 19 June 2010

England Gagal Lagi,England 0 Algeria 0

CAPE TOWN - England masih gagal mencari kemenangan pertama di Piala Dunia 2010 apabila sekadar seri tanpa jaringan berdepan Algeria di Stadium Green Point, awal pagi tadi.

Persembahan skuad Three Lions sepanjang 90 minit bagaikan serba tidak menjadi malah aksi bintang Manchester United, Wayne Rooney bagaikan hilang taring dan gagal memberikan ancaman kepada pertahanan Algeria.

Dengan keputusan tersebut, England yang hanya memungut dua mata dan menduduki tangga ketiga Kumpulan C perlu menang dalam perlawanan terakhir berdepan Slovenia pada 23 Jun nanti untuk melayakkan diri ke pusingan kedua.

"Kami tidak cukup agresif. Kami gagal mengancam kubu lawan.

"Tiada alasan buat England, kami mesti menang perlawanan terakhir jika mahu melangkah jauh," keluh kapten England, Steven Gerrard.

Bagi Algeria, keputusan seri menghidupkan kembali sisa-sisa harapan untuk ke pusingan kalah mati berbekalkan satu mata.

Kedua-dua pasukan melakukan pertukaran penjaga gol untuk perlawanan kali ini, England memilih David James menggantikan Robert Green sementara Algeria menyenaraikan Rais M'Bolhi dan menyimpan khidmat Faouzi Chaouchi.

Algeria atau dikenali Desert Foxes dilihat lebih mengancam pada awal babak pertama dan peluang mereka hadir pada minit ke-20.

Berpunca daripada hantaran silang Karim Ziani, Hassan Yebda berjaya menanduk masuk tepat ke pintu gol England namun David James tenang menafikan percubaan berkenaan.

England yang kelihatan lambat panas dalam perlawanan itu, akhirnya berjaya memperoleh peluang terbaik pada minit ke-32 melalui Frank Lampard selepas menerima umpanan daripada Glenn Johnson.

Bagaimanapun, bintang Chelsea itu hanya merembat lemah dari jarak 12 meter dan mudah diselamatkan oleh penjaga gol Algeria, Rais M'Bolhi.

Walaupun Fabio Capello memasukkan Jermain Defoe dan Peter Crouch pada pertengahan separuh masa kedua, England terus buntu.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]