Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Sunday 13 June 2010

Permulaan Yang Bertenaga Bagi Korea

Korea Selatan mencipta bangga buat Asia apabila merakamkan kemenangan pertama mengatasi bekas juara Eropah, Greece 2-0, semalam untuk menyalakan impian besar mereka layak ke pusingan ke-16 Piala Dunia kali ini.



Korea Selatan - barisan yang layak ke separuh akhir kejohanan sama pada 2002 - tampak lebih pantas dan pintar berbanding barisan pimpinan Otto Rehhagel dengan dua gol menerusi Lee Jung Soo dan ketua pasukan, Park Ji Sung pada setiap babak permainan.

Bintang Manchester United, Park Ji-sung menambah gol kedua selepas menghukum kesilapan pemain Greece, Vassilis Torosidis dan melepaskan rembatan yang mengelirukan penjaga gol, Alexandros Tzorvas pada minit ke-52.

Korea boleh mencatat kemenangan lebih besar jika penyerangnya, Park Chu-Young dapat memanfaatkan tiga peluang keemasan namun pemain berjersi nombor 10 itu gagal menemui sentuhan penyudah yang diharapkan.

Greece terlebih dahulu menguji pertahanan Korea apabila percubaannya berjaya diselamatkan oleh penjaga gol, Jung Sung-Ryong pada minit ke-10.

Pada penghujung perlawanan, jurulatih Greece, Otto Rehhagel hanya mampu terduduk kekecewaan di tepi padang melihatkan persembahan skuad bimbingannya.

Korea Selatan akan berdepan Argentina, Selasa depan.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]