Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Tuesday 22 June 2010

John Terry Ketuai Pemberontakan Kecil England

RUSTENBURG Afrika Selatan – Satu ‘pemberontakan kecil’ dikatakan berlaku dalam kem England apabila sembilan pemain mengemukakan tiga tuntutan kepada jurulatih, Fabio Capello demi menyelamatkan kempen Piala Dunia mereka.

Bekas ketua pasukan, John Terry mengetuai pemberontakan itu, yang turut disertai ketua pasukan, Steven Gerrard, naib ketua pasukan, Frank Lampard dan penjaga gol, David James.

Keadaan ini dikatakan menimbulkan rasa kurang gembira dalam bilik persalinan pasukan itu menjelang perlawanan terakhir Kumpulan C, menentang Slovenia, esok.

Antara yang dituntut pemain senior ini adalah menggantikan Emile Heskey kepada Joe Cole dalam pertemuan menentang Slovenia, selepas Heskey mempamer dua aksi hambar.

Malah, mereka juga menuntut jurulatih menukar taktik permainan untuk menjadikan ia tidak membosankan seperti ketika menentang Amerika Syarikat dan Algeria, yang berakhir seri 1-1 dan 0-0.

Kumpulan pemain ini percaya, satu-satunya cara untuk mengurangkan kebosanan permainan apabila bertemu Slovenia adalah menggunakan taktik menyerang dan lebih banyak menganalisis lawan.

Namun, Capello yang enggan bertolak ansur, tidak mahu membincangan tentang desakan mereka.

Malah jurulatih dari Itali itu berkata, dia berhak memilih barisan pemain dan hanya membincangkan persembahan keseluruhan.

Bekas kapten Terry berkata, dia akan cuba mendesak supaya permintaan itu dipenuhi. Dia juga merayu peminat England menyokong mereka meskipun terdapat kontroversi Wayne Rooney yang panas baran, melakukan sindiran terhadap mereka selepas seri menentang Algeria.

Versi apa yang sebenarnya berlaku dalam mesyuarat petang kelmarin berbeza-beza tetapi dibongkar oleh beberapa orang dalam England kepada media negara itu.

Terry bagaimanapun dilaporkan dipujuk supaya tidak mengatakan apa-apa kerana bimbang ia akan mencetuskan perbalahan dengan Capello, sekali gus menimbulkan krisis buruk dalam kem England.

“Jika kami berasa sesuatu perlu diubah, maka kami terhutang kepada negara anda tidak menyuarakannya, sebab itu saya perlu memberitahu pengurus apa yang saya rasa perlu.

“Jika ia menimbulkan kemarahan dan rasa tidak puas hati pihak lain, biarlah,’’ ujar Terry.

Terry turut mendakwa bahawa dia mendapat sokongan sehingga lapan pemain lain, namun tiada siapa pun berani tampil untuk mengukuhkan dakwaannya itu kerana enggan mengambil risiko menimbulkan kemarahan Capello.

England mesti menang ke atas Slovenia esok untuk menghidupkan peluang ke pusingan kedua, atau terpaksa menanggung aib pulang lebih awal.

Jika itu berlaku, maka ia adalah malapetaka kedua buat England, yang turut gagal melayakkan diri ke Kejohanan Eropah 2008.

Malah, ia akan menjadi keputusan terburuk dalam sejarah bola sepak negara itu sejak 1958.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]