Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Wednesday 23 June 2010

Ketiadaan Kaka Bukan Satu Masalah

JOHANNESBURG: Menggantikan tempat Kaka mungkin tidak sesukar mana buat jurulatih Brazil, Dunga.

Kaka tidak dapat bermain pada perlawanan terakhir Brazil dalam Kumpulan G menentang Portugal Jumaat ini ekoran dilayangkan kad merah pada lewat permainan ketika Brazil menewaskan Ivory Coast, namun Dunga mempunyai banyak pilihan pemain untuk menggantikan pemain bintang yang menjadi perancang pasukan tanpa menjejaskan rentak pasukan.

Julio Baptista ialah pilihan pengganti sebenar untuk Kaka tetapi pilihan lain dimiliki Dunga termasuk Daniel Alves, Ramires dan Kleberson. Malah, Robinho juga boleh berfungsi selaku pemain tengah.

“Banyak yang kami boleh lakukan di bahagian tengah,” kata Dunga. “Kami memiliki ramai pemain berkebolehan.”

Brazil sudah mengesahkan tempat ke pusingan kedua Piala Dunia tetapi perlawanan menentang Portugal di Durban bakal menentukan juara kumpulan dan skuad Dunga hanya perlu seri untuk muncul juara kumpulan dan kekal di Johannesburg untuk pusingan 16 pasukan terbaik.

“Dunga akan membuat penilaian bagaimana taktik terbaik dan dia akan memilih pemain yang difikirkannya mempunyai keupayaan lebih baik untuk membantu Brazil menentang Portugal,” kata Kaka semalam.
Walaupun Dunga mungkin tidak dapat pengganti sebaik Kaka yang juga bekas pemain terbaik dunia, jurulatih itu seharusnya gembira kerana mempunyai lebih satu pilihan untuk mengisi kekosongan pemain itu.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]