Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Friday 18 June 2010

Perancis Tewas Ditangan Mexico,0-2

POLOKWANE - Finalis 2006, Les Bleus sudah boleh memikirkan untuk berkemas pulang, selepas dikejutkan Mexico 0-2 pada perlawanan Kumpulan A di Stadium Peter Mokaba.

Gol Javier Hernandez dan Cuauhtemoc Blanco pada babak kedua, meletakkan Perancis dalam situasi amat sukar untuk ke pusingan kedua, apabila mengumpul satu mata selepas dua perlawanan.

Mexico pula hanya perlu seri dalam perlawanan terakhir kumpulan menentang Uruguay, untuk mengesahkan ke pusingan kedua.

Perancis seakan-akan menerima pembalasan apabila layak ke Afrika Selatan penuh kontroversi, ekoran insiden bola terkena tangan Thierry Henry pada perlawanan playoff menentang Ireland, sehingga tidak mampu beraksi baik.

Hernandez meletakkan Mexico di depan pada minit ke-64, walaupun berada pada kedudukan ofsaid ketika mengelecek penjaga gol Perancis, Hugo Lloris.

Eric Abidal menjatuhkan Pablo Barrera di dalam kotak penalti pada minit ke-79, untuk penyerang veteran, Cuauhtemoc Blanco menyempurnakan penalti

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]