Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Friday 25 June 2010

Hammam Bangga Dengan Pencapaian Asia Setakat Ini.

Mohamed Bin Hammam (Presiden Gabungan Bola Sepak Asia[AFC])

CAPE TOWN: Pegawai bola sepak Asia menggesa Jepun dan Korea Selatan supaya tidak berpuas hati dengan keupayaan mara ke pusingan 16 terakhir kerana masih banyak halangan menunggu.

Kedua-dua kuasa besar Asia itu melakar sejarah di Afrika Selatan apabila mengatasi ramalan prakejohanan dengan persembahan meyakinkan.

Walaupun kedua-dua mereka pernah mara ke pusingan kedua pada 2002, pencapaian itu dicapai di gelanggang sendiri.

Tidak pernah mereka mara sebegitu jauh di negara asing dan Presiden Persekutuan Bola Sepak Asia, Mohamed Hammam menggesa kedua-dua pasukan itu supaya meletakkan sasaran lebih tinggi.


“Mereka bermain dengan semangat tinggi menentang antara pasukan paling sukar di dunia bagi mencapai keputusan memberangsangkan itu. Sekarang mereka patut menaruh harapan lebih tinggi,” katanya. “Sekali lagi Asia begitu bangga dengan pencapaian Korea dan Jepun.


“Saya juga mengucapkan tahniah kepada peminat kami di seluruh Asia dan bagi pihak mereka, saya mengucapkan selamat maju jaya buat Korea dan Jepun.” Ramai yang tidak menjangkakan pasukan Asia memiliki dua pasukan yang masih kekal beraksi di kejohanan ini dan pencapaian mereka itu disambut dengan kegembiraan, terutama di kedua-dua negara itu.


Dua lagi pasukan Asia, Australia dan Korea Utara tersingkir daripada saingan apabila tidak melepasi peringkat kumpulan.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]