Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Sunday 27 June 2010

Ghana Cipta Sejarah,Ghana 2 USA 1

Ketua Pasukan Ghana,John Mensah bersalaman dengan ketua pasukan Amerika Syarikat,Carlos Bocanegra sebelum mula perlawanan ke Suku Akhir.


RUSTENBURG-Wakil tunggal Afrika, Ghana mencipta sejarah layak ke peringkat suku akhir buat kali pertama dalam sejarah bola sepak negara itu selepas cemerlang mengalahkan Amerika Syarikat (AS) 2-1 dalam perlawanan yang berlanjutan masa tambahan.

Gol Ghana dijaringkan Kevin Prince Boateng seawal minit ke-5 selepas menewaskan pemain tengah AS di tengah padang sebelum meledakkan tendangan kencang di sebelah kiri penjaga gol AS, TIm Howard.

Selepas separuh masa kedua bermula, AS mula mengatur serangan dan memperoleh sepakan penalti selepas Dempsey dijatuhkan Jonathan (Ghana) di dalam petak penalti.

Bintang bola sepak AS berusia 28 tahun, Landon Donovan menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-62 selepas mengelirukan penjaga gol Ghana, Kingson yang gagal membaca gerakan pemain tengah AS itu yang menghantar bola di sebelah kirinya.

Selepas hanya tiga minit separuh pertama masa tambahan bermula, pemain Ghana, A Gyan menjaringkan gol pada minit ke-93 selepas merembat kencang dengan kaki kiri melepasi Tim Howard.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]