Welcome to my Special Blog For Fifa World Cup 2010. I thank you for your visit to this special blog.....

Langsung Dari Fifa.com :


[langsung]
(0)Belanda lwn Sepanyol(1)


King Of The Jungle : Spain

Pemenang Piala Dunia 2010 : Sepanyol

Saturday 19 June 2010

Slovenia dan Amerika Syarikat Sekadar Seri 2-2

JOHANNESBURG: Amerika Syarikat bangkit dramatik daripada ketinggalan 2-0 pada babak pertama sebelum gah mengikat Slovenia 2-2, malam tadi - sekali gus menghidupkan peluang mereka dalam kancah Piala Dunia kali ini. JOHANNESBURG: Amerika Syarikat bangkit dramatik daripada ketinggalan 2-0 pada babak pertama sebelum gah mengikat Slovenia 2-2, malam tadi - sekali gus menghidupkan peluang mereka dalam kancah Piala Dunia kali ini.

Slovenia yang menewaskan Algeria 1-0 dalam perlawanan pembukaan mendahului 2-0 menerusi jaringan Valter Birsa seawal minit ke-13 sebelum Zlatan Ljubijankic mengukuhkan kedudukan tiga minit sebelum tamat babak pertama.

Namun, Landon Donovan merapatkan jurang dengan gerakan solo menarik tiga minit selepas babak kedua bersambung dan penyerang AS, Michael Bradley - yang juga anak jurulatih Bob Bradley - menyamakan kedudukan minit ke-82.

Pemain gantian, Maurice Edu menolak masuk sepakan percuma Donovan, lima minit sebelum tamat tetapi pengadil dari Mali, Koman Coulibaly membatalkannya.

“Saya masih tidak tahu mengapa jaringan itu tidak dibenarkan,” kata Bradley.
“Tiada siapa yang tahu ketika ini. Namun, pasukan ini tahu bagaimana untuk berjuang dalam 90 minit. Inilah yang kita mahu saksikan dari semasa ke semasa.”
Donavan yang turut kecewa berkata: “Saya tidak tahu bagaimana mereka meragut gol terakhir daripada kami. pengadil tidak memberitahu kami kenapa ia dibatalkan.”

Slovenia mendahului Kumpulan C dengan empat mata, mengatasi AS yang mengumpul dua mata.

No comments:

PENAFIAN :

Pihak Nukilan Nurani tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog istimewa ini. Semoga semua pihak beroleh manfaat. Terima kasih.

Hak Cipta Terpelihara © 2010 :

Nukilan Nurani Blog

-Ketua Administrator : Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi[017-7796224]